Dragi starši, 👋

Zaključuje se tretji teden šolanja na daljavo in verjamemo, da smo vsi nekoliko bolj izkušeni pri podpiranju otrok pri takšni obliki učenja. Vendar pa se morda mnogi izmed naš še zmeraj srečujemo s takšnimi in drugačnimi težavami, ki so lahko posledica velikega števila različnih dejavnikov, ugotavljamo pa, da se v zadnjem času pri otrocih stopnjuje naveličanost, slabša motivacija, zaznavanje dela na daljavo kot monotonega, pa tudi pogrešanje vrstnikov. Zato vam tokrat podajamo nekaj nasvetov, ki lahko vašemu otroku pomagajo pri tem, da se učenja na daljavo loti čim bolj samostojno, zbrano in motivirano.

Pripravite prostor 📚

Ustvarite majhen prostor, znotraj otrokove sobe ali katerega drugega prostora, v katerem se otrok uči, ki bo namenjen izključno učenju, sodelovanju pri pouku in opravljanju nalog. Lahko uporabite tudi mizo, ki jo kasneje umaknete in uporabite za druge namene. Pomagajte otroku, da svoj prostor za učenje pripravi za učenje (pripravi potrebščine, pisala, računalnik). Pripravljanje fizičnega prostora bo otroku pomagalo, da se miselno pripravi na učenje.

Ohranite rutino 🕖 

Skupaj z otrokom pripravite barvne urnike, ki jih lahko prilepite na steno in mu na ta način pomagajte, da ve kaj ga še čaka. Dobro je tudi, da se skupaj poskusite držati podobne rutine, kot jo imate, ko otrok odhaja v šolo (oblačenje, zajtrk, umivanje zob itd.), namesto da ležijo dlje časa v pižami in se pred uro samo prestavijo pred računalnik. Spomnite otroka, da si vzame odmor, ko ga potrebuje (lahko ga tudi vpišete v njegov urnik). Če si otroci delijo računalnik z brati ali sestrami, se dogovorite za urnik – kdaj ima kateri izmed njih računalnik in kaj bo v tem času naredil. Včasih lahko (še posebej pri najstnikih) opazimo veliko slabe volje in odklonilnega vedenja, za katero se pravzaprav lahko skriva negotovost, dolgčas ali anksioznost. Pogosto upajo, da jim boste starši pomagali in jih vodili skozi te občutke, čeprav včasih izgleda ravno obratno. V takšnih trenutkih nam lahko pomaga, če njihovih besed ne jemljemo preveč osebno, ostanemo mirni in ohranimo smisel za humor. Včasih je potrebno samo nekoliko razmigati naše telo, da izboljšamo razpoloženje. Določite čas v dnevu za sprehod ali ples ob glasbi, morda vam lahko pomaga, da se počutite bolje, tako vi kot tudi vaš otrok.

Delo in učenje spremenite v igro 👪

Mlajši otroci, pri katerih se kažejo težave s koncentracijo in motivacijo za šolsko delo se bodo morda dobro odzvali na igro vlog. Skupaj z otrokom se igrajte, da je on vaš učitelj, ali vaš pomagalec pri delu, ki vam pomaga, da opravite svoje naloge (in da on opravi svoje). Starejši otroci se z vami na takšen način najverjetneje ne bodo želeli igrati, vendar pa se lahko dobro odzovejo na iskren pogovor o njihovih odgovornostih.

Sledite otrokovim interesom 🏄🎮🏐

Sledite temu, kaj je vašemu otroku všeč in kaj ga zanima, ne glede na to kaj je (živali, Minecraft, glasba itd.) in izkoristite priložnost za pogovor o njegovih interesih. Občasno lahko njihove interese združite tudi z učenjem. Morda na ta način, da združite njegove najljubše in manj ljube aktivnosti (npr. če ima vaš otrok rad šport, vendar ne mara branja, lahko skupaj preberete kakšno knjigo o nogometu).  

Pohvalite otroka za njegov trud🙇 

Otroka pogosto pohvalite in spremljajte delo, v katero je vložil veliko truda, ne glede na rezultat. Poskusite pohvaliti detajle pri otrokovem delu. So morda pri svojih aktivnostih uporabili novo tehniko? So pri čem napredovali? Na kakšen način je njihov trud viden? Poskusite spodbujati otroka k mišljenju, da ne gre za to ali smo dobri ali slabi v nečem, temveč gre za to, da delamo v smeri, da postajamo vse boljši.

Pomagajte otroku biti prijazen do sebe ❤

Če se vaš otrok ujame v negativnem razmišljanju in govori slabe stvari o sebi, spodbudite njegovo prijaznost do sebe s tem, da ga prosite, da vam pove kaj bi rekel svojemu prijatelju v takšni situaciji. Podobno velja tudi za vas. Vsak se kdaj obremenjuje s tem, da kakšne stvari ni opravil dovolj dobro. Vprašajte se, kaj bi vam v takšnem trenutku rekel vaš prijatelj ali kaj bi vi rekli vašemu prijatelju. Morda lahko skupaj z otrokom napišete seznam stvari, za katere ste hvaležni.

Bodite dobro in ostanite zdravi, 🤗👋

 

Svetovalna služba

Dragi starši 👋,

obljubili sva vam nadaljevanje pomembnega razmišljanja v sprejemanju partnerja, ki sva ga že napovedali in se glasi: «ŽELIM SI TVOJEGA POGLEDA, KI NAME NE BI PROJECIRAL LASTNIH PREDSTAV«. 👀🙄🤗

Zavedati se moramo tako sami, kot naš partner, da sem jaz, jaz, ti pa si ti. To pomeni, da kljub temu, da živimo skupaj, velikokrat podobno razmišljamo in sprejemamo odločitve, se kot osebnosti zelo ali pa malo razlikujemo, saj je vsak osebnost zase in edinstven unikat. 👫💑

👉S ponosom sprejmimo, da je naše razmišljanje drugačno, da ima pravico tudi partner razmišljati drugače, da pa to ne pomeni, da si moramo biti v vsem enotni, če se želimo razumeti.

👉Ne smemo pustiti, da se vidimo v partnerju, da smo bolj ponosni na njegove dosežke, ki so morda navzven bolj vidni, kot na svoje.

👉Prav tako pa ne smemo dopustiti, da se partner vidi v nas, da ti pripisuje lastnosti, ki niso naše, in če te pošilja raziskovat to, za kar je njemu zmanjkalo poguma.

Združenost v partnerskem odnosu in velikokrat zlitje vseh mnenj, prepričanj, interesov, še ne sme izgubiti zavedanja, da sta v odnosu dve bitji in ne eno in prav je tako.👫

Jaz nisem ti in ti nisi jaz. Potrebujeva vsak sebe in morava se naučiti uživati vsak sam s sabo, s svojo energijo in interesi.Tako se bova lahko še bolj spoštovala in spoštljivo gledala drug na drugega ter se zavedala pomena lastne svobode izven želenih okvirjev zakona. 👥💭

Vračanje v partnerski odnos postane tako še trdnejše pribežališče, ki ga spoštljivo negujemo ob zavedanju pomena lastne vrednosti.💕

Spet se vračamo k zaupanju, na katerem temelji spoštljiv odnos in odkrita komunikacija. Če partnerju zaupamo in on zaupa nam, se bo zavedal pomena svobode in občutenja individualnosti.👫 😍

Npr. povem ti, da potrebujem aktivnost, ki je ločena od tebe in vem, da me razumeš; ali pa, koriščenje prostega časa si drugače predstavljaš kot jaz, spoštujem tvojo potrebo po večji svobodi in druženju s prijatelji, razumi pa tudi ti mene, da rada preživim čas s tabo.💑🤗

🗣Ob takem načinu sporočanja oziroma komunikaciji, sem lahko jaz jaz in ti ti, skupaj pa postaviva meje, ki so sprejemljive za oba. In če nadaljujeva lahko sporočiva, da je bližina nekaj, kar sta izbrala oba, vdiranje v osebni prostor, kjer se imam pravico jaz izražati po svoje, pa je odločitev, ki jo sprejme ta, ki vdira. Na voljo imam svet in prostor, misli in čustva, da jih delim s tabo, imam pa tudi svet in prostor, misli in čustva, ki so namenjeni samo meni. In v ta majceni prostor, moj zasebni prostor in kraj lahko vstopijo le tisti, ki jih povabim, in samo takrat, ko jih povabim.💕🗯

Sporočam ti, da si ti ena od oseb, ki jih najpogosteje vabim, pa vendar želim, da veš, da obstajajo kotički, kamor ne nameravam nikoli nikogar povabiti, niti tebe. Ta prostor pa je rezerviran samo zame.👤

Ta pomembna sporočila, ki si jih občasno moramo predati ali jih osvetliti predstavljajo osnovno izhodišče dobri partnerski komunikaciji, razumevanju in sprejemanju.💑

Le s spoštovanjem tega, bomo našli zadovoljstvo s sabo in s svojim partnerjem.

Upam, da sva bili dovolj jasni, razumevajoči in hkrati podporni za iskrenejši in spoštljivejši odnos. Vse življenje se učimo tudi biti dober partner ali partnerka nekomu. Rastemo drug ob drugem in se drug od drugega učimo, potrebno pa je biti željan tega učenja in odprt za razumevanje svojih potreb in potreb drugega.

Želiva vam vse dobro, nadaljujeva pa z naslednjo željo: «ŽELIM SI, DA ME OBJAMEŠ NE DUŠIŠ.«

Lepo bodite in ostanite zdravi.👋

Natali in Lea

Dragi starši👋,


nadaljujeva z obljubljeno vsebino “ŽELIM SI TVOJE POMOČI, NE ODLOČANJA V MOJEM IMENU”. 👥🤗
Včasih se nam dogaja, da smo pri svojih odločitvah, podajanju mnenj in razmišljanj, ki lahko kasneje privedejo do aktivnosti – negotovi, čutimo strah ali celo bežimo pred odločitvijo.💨😧
Zavedamo se, da bomo zanjo morali sprejeti odgovornost, zato je v takih situacijah še posebej pomembna pomoč partnerja.💑
Iz prejšnjih napotkov pa smo se že naučili oziroma osvetlili, kako pomembno je, da nas partner posluša in nam zaupa in seveda obratno tudi mi njemu zaupamo in ga poslušamo. 👂Gre za pomembno vzajemno sodelovanje, saj pozitiven odnos do partnerja omogoča spoštovanje tudi partnerja do nas.👫
🗣Partner nam lahko poda svoje mnenje, videnje na določeno situacijo, njegov odziv …, nikakor pa ne more sprejeti naše odločitve.
Zavedati se moramo, da mora biti sprejeta odločitev naša, saj drugače ne moremo sprejeti odgovornosti zanjo.💭
👉 Npr. povedala ali odločila sem se tako, ker si mi ti rekel ali svetoval; tako razmišljanje je napačno, saj kot sva napisali nihče ne more namesto tebe sprejeti odgovornosti za posamezne odločitve. Zato stavki, ki se začnejo z razmišljanjem “ti si kriv, ker si mi rekel naj naredim tako ali tako”, nikakor niso na mestu.
Prav tako pa tudi mi nismo tisti, ki bi imeli pravico partnerju določiti ali sprejemati odločitve namesto njega.
👉Zdaj pa je čas, da se dotaknemo še potrebe po pomoči partnerja, ki je preveč dragocena, da bi se ji bilo mogoče odreči, zlasti, ko jo zares potrebujemo.
Takrat bo tudi partner začutil našo stisko, saj se nanj obrnemo v res izjemnih situacijah, ko menimo, da potrebujemo partnerjevo podporo.💑💕
Ta potreba, da se zavedamo, da vedno  nismo vsemu kos nas naredi tudi ranljive in zaradi tega tudi sami bolj razumemo stisko, ki jo bo morda drugič doživel partner. Pa se spet vrnemo k zaupanju, kot ljudje imamo pravico biti tudi šibki, ranljivi in potrebni pomoči. Danes jo potrebujem jaz, jutri jo boš morda ti in iskanje podpore v drugem, nam daje priložnost, da utrdimo naše zaupanje v partnerja.👥
Upam, da sva dovolj razumljivo razgrnili podporo razmišljanju o sprejemanju odločitev in potrebni podpori.
V naslednjem tednu pa bomo nadaljevali
z mislijo, napotkom k boljši komunikaciji in razumevanju v partnerskem odnosu, ki se glasi:
“ŽELIM SI TVOJEGA POGLEDA, KI NAME NE BI PROJECIRAL LASTNIH PREDSTAV”.
Tudi v tem tednu sva bili z veseljem z vami Natali Perbil Eisner in Lea Tepeh
in upava, da sva prinesli pozitivno razmišljanje na vas ter vas opogumili pri zaželeni komunikaciji.🗣💕
 
Lepo bodite in ostanite zdravi.👋💕
Dragi starši! 👋
V tem tednu pa vam, dragi starši, želiva predati drugo pomembno sporočilo v komunikaciji in želenem partnerskem odnosu, ki se glasi: “ŽELIM SI TVOJEGA ZAUPANJA, NE ZAHTEV”.
👉 Velikokrat smo v stiski in želimo pri svojem partnerju, da bi v nekaterih stvareh drugače reagiral ali se odločil za tiste stvari, ki so ti blizu in jih sprejemaš. Včasih z zahtevami, da naredi tako kot se nam zdi, da je prav, to partner doživlja kot nezaupanje in našo željo po spreminjanju njegove osebnosti. 🤔
Morda ste že slišali stavek, “nikoli nisi zadovoljen ali zadovoljna z mano, kar naprej me hočeš spreminjati ali pa morda jaz nisem ti”.🙄
V začetku partnerskega odnosa je različnost tista, ki nas privlači, vpliva na dinamičen zakon in ga dela posebnega, kasneje pa ta različnost privede do težav v delovanju zakona, saj je podobnost lažje sprejeti, razumeti in povzroča manj konfliktnosti. 💑😇
Iz tega vidika je še zlasti pomembno, da se vedno znova zavedamo pomena vloge zaupanja v partnerjeve odločitve, pri komunikaciji pa ne uporabljamo besed, ki zahtevajo ( hočem, da narediš to …). 💭
Zahteve postavljajo v komunikaciji prepreke in odvračajo od sodelovalnega pristopa.🗣👥
Kadar partnerju zaupamo, ga s tem motiviramo, da ne zlorabi našega zaupanja in se trudi, da je v naših očeh še naprej tega vreden. Tako razvija samospoštovanje, ki ga predaja tudi na vas.🙌
Zahteve pa v partnerju vzbudijo upornost, ki jo poveže z vašo močjo namesto z lastno.
👉 Zato se zavedajmo pomena našega delovanja v teh težkih situacijah, ko je velikokrat na preizkušnji naša potrpežljivost in si pokažimo zaupanje tudi v majhnih stvareh
(npr. zaupam ti, da boš organiziral delo tako, da bomo kot družina lahko izpeljali svoje obveznosti;
zaupam ti, da se bova lepo pogovorila o problemu;
zaupam ti, da razumeš mojo stisko;
zaupam ti, da boš dobro naredil to delo …).
👉 Iz tega pa že izhaja nova pomembna misel, o kateri bomo v nadaljevanju spregovorili prihodnjič in se glasi:
“ŽELIM SI TVOJE POMOČI,
NE ODLOČANJA V MOJEM IMENU.”
Upam, da sva vam s svojim sporočilom kakorkoli pomagali, včasih pa je dobrodošlo, da se teh pomembnih sporočil večkrat zavedamo in poslužujemo.
Vse dobro in ostanite zdravi ter gradite na zaupanju. 👋💕
Natali in Lea
Dragi starši, 👋
obljubili sva vam podporo v teh dneh, ki jo bova po svojih videnjih in željah prenesli na vas. 🤗💫
📨Odločili sva se, da bova tokrat podporo usmerili v sporočanje pozitivnih misli – kot priporočilo za boljše razumevanje v družinski skupnosti in v partnerskem odnosu.💑💗
➡️ Zavedava se, da je ta čas prinesel tudi obremenitve partnerskih odnosov (več časa smo skupaj, skrbijo nas različne stvari, omejeni smo v gibanju, prijateljskih stikih …), saj smo se znašli v situacijah, na katere se nismo mogli ustrezno pripraviti. Prav tako se nismo zmogli tako hitro naravnati, da bi zmogli trenutno situacijo videti tudi v luči dobrega in jo tako izkoristiti.
➡️ V tem tednu vam želiva misel ŽELIM SI … DA MI PRISLUHNEŠ BREZ SODBE osvetliti z lučjo pomena poslušanja partnerja in mu po domače ne “soliti” pameti. 👂 Nekaj vam želi povedati brez, da komentiramo.🗣 Poskušajmo ga samo razumeti. 🤗
🔍Odzovete se lahko tako, da rečete hvala, da si mi zaupal, upam, da ti je lažje, ker sem ti prisluhnila.🗣👂Včasih res potrebujemo samo poslušalca.
Prav tako nam bo to vedenje pomagalo tudi pri razumevanju otrok.👪👨‍👩‍👧‍👦👩‍👧‍👦Vse prehitro dajemo nasvete, ” smo pametni” in se ne zavedamo, da smo s tem zadevo partnerju še otežili. Počutil se bo nesposobnega in morda ne dovolj dobrega za vas.
Avtor knjige 📘Bucay, J. z naslovom “Želim si”, to razlaga sledeče:
Ko me poslušaš kakor želim, da me poslušaš, slišiš moj glas in moje besede;
Ko me sodiš, tako kot vsi, tudi ti slišiš le lastne besede, ki včasih niti niso zares tvoje, temveč izhajajo iz glasov drugih, ki so te sodili in te sodijo, ne da bi te poslušali. 💭
V teh dneh vam še posebej želiva, da si prisluhnete, si vzamete čas drug za drugega.💭💗💑👫
➡️Bodite VI partnerjev poslušalec in nagrajeni boste morda tudi s tem, da bo partner drugič prisluhnil vam.🗣👂👥
‼️VSE DOBRO V TEM TEDNU, V NASLEDNJEM TEDNU PA VAM POSTREŽEVA Z NOVO ŽELJO. 🤗
OSTANITE ZDRAVI! 💓👋🤗
Natali in Lea
Dragi starši,

tudi midve vas nagovarjava, da ostanite doma, čeprav je ta izkušnja prinesla veliko težav, pa nam je hkrati dala tudi možnost, da si organiziramo preživeti dan po svoje.

Želiva vam prenesti najina razmišljanja, da je včasih biti s sabo pomembna in zahtevna naloga, saj naenkrat ne znamo izkoristiti tega časa, tako kot bi ga lahko in nekaj narediti še zase.

Ker vam v teh časih želiva pomagati na svoj način, vam za naše učence posredujeva link, kjer si boste lahko z otrokom vzeli čas in prisluhnili “pravljicam, ki jih pripoveduje babica.”

Poslušanje teh pravljic bo pripomoglo k umiritvi, povezovanju in doživljanju skupaj z vašim otrokom.

Poleg tega bo pa vaš otrok razvijal tudi besedni zaklad in sprejemal potrebne vzgojne usmeritve skozi pravljico.

Ta čas si vzemite vsak večer in si ga z otrokom nastavita v urnik dneva.

 

Želiva vam, da lepo izkoristite ponujeno in uživate tudi sami s sabo.

 

Tudi v prihodnje bova poskušali poiskati načine pomoči in jih pripravili za vas.

Lepo vas pozdravljava, se slišimo!

 

Natali Perbil Eisner, pedagoginja

Lea Tepeh, psihologinja

 

Pohorske vile:

https://soundcloud.com/du-ica-kunaver/pohorske-vile/s-cvaW5DkZ7Yd?fbclid=IwAR3cJlQHyaVvjq-yy-54vn6GACr3VNotzQkzbSeG9j9QhtpOOmEilXLlx9k

Škrat iz Železnikov:

https://soundcloud.com/du-ica-kunaver/skrat-iz-zeleznikov?fbclid=IwAR24i2bCRdkfT6Ro_RCJ4ht86F8xPFU6dDbOy2i2QAul5JBGHl5OaVUf0LQ

ZADEVA : Predavanje – webinar za starše

Spoštovani starši,

obveščamo vas, da smo na šolo prejeli vabilo na predavanje za starše z naslovom:
Uspešno premagovanje izzivov učenja na domu, v času, ko so šole zaprte in dodatno : Najstniško vedenje. Kako se nanj učinkovito odzovemo

 

Predavanje se bo odvilo v obliki internetnega webinarja, in sicer v četrtek, 2. aprila 2020, ob 20. uri.
Predavanje je namenjeno staršem vseh otrok do 18. leta starosti. Udeležba je brezplačna.
Sodelovali bodo Leonida Mrgole in Inciativa Pedagogov in učiteljev.

 

Na njem boste izvedeli :

– Kako otroku pomagati pri domačem učenju (in pri tem ne izgoreti).

– Kako otroke motivirati za učenje.

– Razumljive razlage šolske snovi  v času, ko so šole zaprte.​

– Kako vem, koliko moj otrok v resnici zna in kaj lahko pričakujem na preverjanjih in preizkusih znanja.

– O učinkoviti komunikaciji z najstnikom za manj konfliktov in lepše odnose.

– Kako ustaviti ponavljajoče spore z otrokom.

– Kako ostati miren v zahtevnih in stresnih situacijah.
Prijave zbirajo izključno preko e-prijavnice, ki se nahaja na tej povezavi .
Vse, ki se bodo prijavili, pričakujejo na webinarju (vodijo listo prisotnosti).

Število mest je omejeno.
Vaša prijava je zabeležena, ko prejmete nekaj minut po prijavi na vpisan e-naslov njihovo povratno sporočilo.
Ostale webinarje na temo starševstva si lahko ogledate na tej povezavi.
Koordinator programa je:
Adi Žabkar
Tel.št.. 069 641 145
vzgoja-otrok.net

Veseli bomo, če bo informacija komu izmed staršev prišla prav in se boste udeležili webinarja.

Lep pozdrav,

Svetovalna služba

(Skupno 285 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost