V okviru projekta Erasmus+ Gledališče za vse (Theatre for all) smo se tokrat štiri učiteljice odpravile v grško glavno mesto Atene. Na pot smo se odpravile v nedeljo, 26. maja 2024, vrnile pa v soboto, 1. junija 2024. Gostovale smo na osnovni šoli 2nd Primary School of Kaisariani.
Tekom tedna smo bile prisotne pri pouku po razredih in opazovale njihove pristope in načine dela. Osnovna šola ima po dva oddelka od 1. do 6. razreda. Obiskujejo jo otroci, stari od 6. do 12. let. Prisotne smo bili pri večini predmetov, med katerimi smo z največjim zanimanjem opazovale predmet drama, kjer so se učenci pripravljali na zaključno gledališko predstavo. Spoznale smo, da tudi v današnjem času gojijo veliko občudovanja do grške zgodovine in se trudijo ohranjati kulturno dediščino. V predstavi sodelujejo vsi učenci šole. Učenci prvih dveh razredov pripravljajo nastop s tradicionalnim grškim plesom, medtem ko učenci višjih razredov uprizarjajo 4. različne igre grškega komediografa Aristofana. Pri tem so prilagodili besedilo, ki ga berejo ponavadi štrije učenci. Ostali učenci gledališko igro ponazarjajo z mimiko. Ker se v Grčiji šolsko leto zaključi s 15. junijem in ker zaključni prireditvi dajejo velik pomen, smo med obiskom opazile tudi veliko medpredmetnega povezovanja. Učenci so brali besedila v okviru jezika, pri likovni umetnosti pa ustvarjali tudi v tehniki vezenja. Izdelke iz tehnike vezenja lahko vključijo v pripravo kostumografije ali scene. Na odru, ki zavzema skoraj tretjino telovadnice, smo opazile tudi del prostora z visečimi kostumi. Kostume ohranjajo in jih verjetno vsako leto preoblikujejo ter dopolnijo za potrebe predstave. To je trajnostno in finančno učinkovit pristop. Prav tako smo opazile uporabo recikliranega in odpadnega materiala pri likovnem pouku. Dobile smo veliko ustvarjalnih idej in primerov dobre prakse.
Pri pouku smo se osredotočile tudi na vključevanje otrok s posebnimi potrebami. V razredu, kjer so vključeni po največ trije učenci s PP, smo opazovale način izvajanja inkluzije. Ponavadi je v razredu prisotna druga učiteljica s specialnimi znanji, ki je pomagala vsem otrokom, brez izpostavljanja učencev s PP. Na šoli deluje tudi specialna pedagoginja, ki učencem nudi individualno pomoč izven razreda, po potrebi pa prisostvuje tudi v razredu. Zanimivo je, da je specialna pedagoginja edina članica strokovnega tima iz šole, ki ga dopolnjujeta še socialna delavka in psihologinja, ki na šolo prideta le enkrat tedensko.
Kljub temu, da oprema učilnic ni najnovešja, ima skoraj vsaka učilnica projektor in pametno tablo (smart board), ki jo redno uporabljajo. To kaže na prizadevanje šole za uporabo sodobne tehnologije v izobraževanju.
Celoten kolektiv nas je toplo sprejel, učitelji pa so nas s svojo sproščenostjo brez zadržkov sprejeli v razrede. Počutile smo se kot del “razširjenega, le tujegovorečega” kolektiva.
Hvaležne smo bile, da nam je ravnatelj omogočil in se dogovoril še za obisk šole s prilagojenim programom, ki je v bližini. Ker na vseh šolah dajejo velik poudarek varnosti (vse so ograjene ter zaklenjene), nas je na šolo s PP pospremila pomočnica ravnatelja. Obiskali smo javno šolo s posebnimi potrebami, kamor so lahko vključeni gibalno ovirani učenci z motnjo v duševnem razvoju. Šola se nahaja zraven privatne šole s posebnimi potrebami, kjer se vidi višji standard in velik priliv donatorskih sredstev. Obe šoli tesno sodelujeta na večih področjih.
Ker smo teden preživele v priznani zibelki zahodne civilizacije in svetovljanski metropoli, si svoj popoldanski urnik nismo zapolnile samo z obiskovanjem zgodovinskih spomenikov in umetnin, ampak smo si ogledale še gledališko predstavo na vrhu strehe manjšega mestnega teatra pod veličastno Akropolo. Ekipa igralcev nas je popeljala skozi več povezanih del iz grške mitologije, predstavljenih na moderen način.
Tako smo naš obisk oplemenitile z osrednjim ciljem našega Erasmus+ projekta: pridobiti znanje o metodah in pristopih na področju gledališke pedagogike.
Več dogodkov si lahko pogledate v foto galeriji.
✍️ Zapisala: Sandra Sep
📷 Fotografije: Dolores Blažon, Eva Plevnik, Sandra Sep, Tina Žumbar