KOTIČEK ZA STARŠE
Spoštovani starši!
Mladostniki v času epidemije lahko doživljajo stisko na več področjih in zaradi raznolikih vzrokov. Najpogosteje jih obremenjujejo šolske obveznosti ter ponovna vrnitev v šolske klopi, tudi zmanjšan stik z vrstniki je pustil svoj pečat. Pomemben dejavnik, ki je mladim v pomoč pri spoprijemanju s stresom, so podporni medosebni odnosi. Pri tem smo na nekatere vidike lahko pozorni tudi starši in z nekaj posluha pripomoremo k izboljšanju njihovega počutja. Na vseh področjih nam bo v veliko pomoč uglašenost na potrebe in želje mladostnika ter odkrit in sprejemajoč pogovor.
Na naslednjih povezavah lahko dostopate do gradiv, ki vam bodo v pomoč pri ohranjanju in spodbujanju dobrega počutja vašega mladostnika:
Kako lahko starši pomagajo mladostnikom v stiski?
Priročnik, gradivo objavljeno na spletni strani NIJZ
Slabemu počutju boš kos! 💪🏻
Nasveti, gradivo objavljeno na spletni strani NIJZ
Dragi starši, 👋
Zaključuje se tretji teden šolanja na daljavo in verjamemo, da smo vsi nekoliko bolj izkušeni pri podpiranju otrok pri takšni obliki učenja. Vendar pa se morda mnogi izmed naš še zmeraj srečujemo s takšnimi in drugačnimi težavami, ki so lahko posledica velikega števila različnih dejavnikov, ugotavljamo pa, da se v zadnjem času pri otrocih stopnjuje naveličanost, slabša motivacija, zaznavanje dela na daljavo kot monotonega, pa tudi pogrešanje vrstnikov. Zato vam tokrat podajamo nekaj nasvetov, ki lahko vašemu otroku pomagajo pri tem, da se učenja na daljavo loti čim bolj samostojno, zbrano in motivirano.
Pripravite prostor 📚
Ustvarite majhen prostor, znotraj otrokove sobe ali katerega drugega prostora, v katerem se otrok uči, ki bo namenjen izključno učenju, sodelovanju pri pouku in opravljanju nalog. Lahko uporabite tudi mizo, ki jo kasneje umaknete in uporabite za druge namene. Pomagajte otroku, da svoj prostor za učenje pripravi za učenje (pripravi potrebščine, pisala, računalnik). Pripravljanje fizičnega prostora bo otroku pomagalo, da se miselno pripravi na učenje.
Ohranite rutino 🕖
Skupaj z otrokom pripravite barvne urnike, ki jih lahko prilepite na steno in mu na ta način pomagajte, da ve kaj ga še čaka. Dobro je tudi, da se skupaj poskusite držati podobne rutine, kot jo imate, ko otrok odhaja v šolo (oblačenje, zajtrk, umivanje zob itd.), namesto da ležijo dlje časa v pižami in se pred uro samo prestavijo pred računalnik. Spomnite otroka, da si vzame odmor, ko ga potrebuje (lahko ga tudi vpišete v njegov urnik). Če si otroci delijo računalnik z brati ali sestrami, se dogovorite za urnik – kdaj ima kateri izmed njih računalnik in kaj bo v tem času naredil. Včasih lahko (še posebej pri najstnikih) opazimo veliko slabe volje in odklonilnega vedenja, za katero se pravzaprav lahko skriva negotovost, dolgčas ali anksioznost. Pogosto upajo, da jim boste starši pomagali in jih vodili skozi te občutke, čeprav včasih izgleda ravno obratno. V takšnih trenutkih nam lahko pomaga, če njihovih besed ne jemljemo preveč osebno, ostanemo mirni in ohranimo smisel za humor. Včasih je potrebno samo nekoliko razmigati naše telo, da izboljšamo razpoloženje. Določite čas v dnevu za sprehod ali ples ob glasbi, morda vam lahko pomaga, da se počutite bolje, tako vi kot tudi vaš otrok.
Delo in učenje spremenite v igro 👪
Mlajši otroci, pri katerih se kažejo težave s koncentracijo in motivacijo za šolsko delo se bodo morda dobro odzvali na igro vlog. Skupaj z otrokom se igrajte, da je on vaš učitelj, ali vaš pomagalec pri delu, ki vam pomaga, da opravite svoje naloge (in da on opravi svoje). Starejši otroci se z vami na takšen način najverjetneje ne bodo želeli igrati, vendar pa se lahko dobro odzovejo na iskren pogovor o njihovih odgovornostih.
Sledite otrokovim interesom 🏄🎮🏐
Sledite temu, kaj je vašemu otroku všeč in kaj ga zanima, ne glede na to kaj je (živali, Minecraft, glasba itd.) in izkoristite priložnost za pogovor o njegovih interesih. Občasno lahko njihove interese združite tudi z učenjem. Morda na ta način, da združite njegove najljubše in manj ljube aktivnosti (npr. če ima vaš otrok rad šport, vendar ne mara branja, lahko skupaj preberete kakšno knjigo o nogometu).
Pohvalite otroka za njegov trud🙇
Otroka pogosto pohvalite in spremljajte delo, v katero je vložil veliko truda, ne glede na rezultat. Poskusite pohvaliti detajle pri otrokovem delu. So morda pri svojih aktivnostih uporabili novo tehniko? So pri čem napredovali? Na kakšen način je njihov trud viden? Poskusite spodbujati otroka k mišljenju, da ne gre za to ali smo dobri ali slabi v nečem, temveč gre za to, da delamo v smeri, da postajamo vse boljši.
Pomagajte otroku biti prijazen do sebe ❤
Če se vaš otrok ujame v negativnem razmišljanju in govori slabe stvari o sebi, spodbudite njegovo prijaznost do sebe s tem, da ga prosite, da vam pove kaj bi rekel svojemu prijatelju v takšni situaciji. Podobno velja tudi za vas. Vsak se kdaj obremenjuje s tem, da kakšne stvari ni opravil dovolj dobro. Vprašajte se, kaj bi vam v takšnem trenutku rekel vaš prijatelj ali kaj bi vi rekli vašemu prijatelju. Morda lahko skupaj z otrokom napišete seznam stvari, za katere ste hvaležni.
Bodite dobro in ostanite zdravi, 🤗👋
Svetovalna služba
obljubili sva vam nadaljevanje pomembnega razmišljanja v sprejemanju partnerja, ki sva ga že napovedali in se glasi: «ŽELIM SI TVOJEGA POGLEDA, KI NAME NE BI PROJECIRAL LASTNIH PREDSTAV«. 👀🙄🤗
Zavedati se moramo tako sami, kot naš partner, da sem jaz, jaz, ti pa si ti. To pomeni, da kljub temu, da živimo skupaj, velikokrat podobno razmišljamo in sprejemamo odločitve, se kot osebnosti zelo ali pa malo razlikujemo, saj je vsak osebnost zase in edinstven unikat. 👫💑
👉S ponosom sprejmimo, da je naše razmišljanje drugačno, da ima pravico tudi partner razmišljati drugače, da pa to ne pomeni, da si moramo biti v vsem enotni, če se želimo razumeti.
👉Ne smemo pustiti, da se vidimo v partnerju, da smo bolj ponosni na njegove dosežke, ki so morda navzven bolj vidni, kot na svoje.
👉Prav tako pa ne smemo dopustiti, da se partner vidi v nas, da ti pripisuje lastnosti, ki niso naše, in če te pošilja raziskovat to, za kar je njemu zmanjkalo poguma.
Združenost v partnerskem odnosu in velikokrat zlitje vseh mnenj, prepričanj, interesov, še ne sme izgubiti zavedanja, da sta v odnosu dve bitji in ne eno in prav je tako.👫
Jaz nisem ti in ti nisi jaz. Potrebujeva vsak sebe in morava se naučiti uživati vsak sam s sabo, s svojo energijo in interesi.Tako se bova lahko še bolj spoštovala in spoštljivo gledala drug na drugega ter se zavedala pomena lastne svobode izven želenih okvirjev zakona. 👥💭
Vračanje v partnerski odnos postane tako še trdnejše pribežališče, ki ga spoštljivo negujemo ob zavedanju pomena lastne vrednosti.💕
Spet se vračamo k zaupanju, na katerem temelji spoštljiv odnos in odkrita komunikacija. Če partnerju zaupamo in on zaupa nam, se bo zavedal pomena svobode in občutenja individualnosti.👫 😍
Npr. povem ti, da potrebujem aktivnost, ki je ločena od tebe in vem, da me razumeš; ali pa, koriščenje prostega časa si drugače predstavljaš kot jaz, spoštujem tvojo potrebo po večji svobodi in druženju s prijatelji, razumi pa tudi ti mene, da rada preživim čas s tabo.💑🤗
🗣Ob takem načinu sporočanja oziroma komunikaciji, sem lahko jaz jaz in ti ti, skupaj pa postaviva meje, ki so sprejemljive za oba. In če nadaljujeva lahko sporočiva, da je bližina nekaj, kar sta izbrala oba, vdiranje v osebni prostor, kjer se imam pravico jaz izražati po svoje, pa je odločitev, ki jo sprejme ta, ki vdira. Na voljo imam svet in prostor, misli in čustva, da jih delim s tabo, imam pa tudi svet in prostor, misli in čustva, ki so namenjeni samo meni. In v ta majceni prostor, moj zasebni prostor in kraj lahko vstopijo le tisti, ki jih povabim, in samo takrat, ko jih povabim.💕🗯
Sporočam ti, da si ti ena od oseb, ki jih najpogosteje vabim, pa vendar želim, da veš, da obstajajo kotički, kamor ne nameravam nikoli nikogar povabiti, niti tebe. Ta prostor pa je rezerviran samo zame.👤
Ta pomembna sporočila, ki si jih občasno moramo predati ali jih osvetliti predstavljajo osnovno izhodišče dobri partnerski komunikaciji, razumevanju in sprejemanju.💑
Le s spoštovanjem tega, bomo našli zadovoljstvo s sabo in s svojim partnerjem.
Upam, da sva bili dovolj jasni, razumevajoči in hkrati podporni za iskrenejši in spoštljivejši odnos. Vse življenje se učimo tudi biti dober partner ali partnerka nekomu. Rastemo drug ob drugem in se drug od drugega učimo, potrebno pa je biti željan tega učenja in odprt za razumevanje svojih potreb in potreb drugega.
Želiva vam vse dobro, nadaljujeva pa z naslednjo željo: «ŽELIM SI, DA ME OBJAMEŠ NE DUŠIŠ.«
Lepo bodite in ostanite zdravi.👋
Natali in Lea
Dragi starši👋,
tudi midve vas nagovarjava, da ostanite doma, čeprav je ta izkušnja prinesla veliko težav, pa nam je hkrati dala tudi možnost, da si organiziramo preživeti dan po svoje.
Želiva vam prenesti najina razmišljanja, da je včasih biti s sabo pomembna in zahtevna naloga, saj naenkrat ne znamo izkoristiti tega časa, tako kot bi ga lahko in nekaj narediti še zase.
Ker vam v teh časih želiva pomagati na svoj način, vam za naše učence posredujeva link, kjer si boste lahko z otrokom vzeli čas in prisluhnili “pravljicam, ki jih pripoveduje babica.”
Poslušanje teh pravljic bo pripomoglo k umiritvi, povezovanju in doživljanju skupaj z vašim otrokom.
Poleg tega bo pa vaš otrok razvijal tudi besedni zaklad in sprejemal potrebne vzgojne usmeritve skozi pravljico.
Ta čas si vzemite vsak večer in si ga z otrokom nastavita v urnik dneva.
Želiva vam, da lepo izkoristite ponujeno in uživate tudi sami s sabo.
Tudi v prihodnje bova poskušali poiskati načine pomoči in jih pripravili za vas.
Lepo vas pozdravljava, se slišimo!
Natali Perbil Eisner, pedagoginja
Lea Tepeh, psihologinja
Pohorske vile:
Škrat iz Železnikov:
Spoštovani starši,
obveščamo vas, da smo na šolo prejeli vabilo na predavanje za starše z naslovom:
Uspešno premagovanje izzivov učenja na domu, v času, ko so šole zaprte in dodatno : Najstniško vedenje. Kako se nanj učinkovito odzovemo
Predavanje se bo odvilo v obliki internetnega webinarja, in sicer v četrtek, 2. aprila 2020, ob 20. uri.
Predavanje je namenjeno staršem vseh otrok do 18. leta starosti. Udeležba je brezplačna.
Sodelovali bodo Leonida Mrgole in Inciativa Pedagogov in učiteljev.
Na njem boste izvedeli :
– Kako otroku pomagati pri domačem učenju (in pri tem ne izgoreti).
– Kako otroke motivirati za učenje.
– Razumljive razlage šolske snovi v času, ko so šole zaprte.
– Kako vem, koliko moj otrok v resnici zna in kaj lahko pričakujem na preverjanjih in preizkusih znanja.
– O učinkoviti komunikaciji z najstnikom za manj konfliktov in lepše odnose.
– Kako ustaviti ponavljajoče spore z otrokom.
– Kako ostati miren v zahtevnih in stresnih situacijah.
Prijave zbirajo izključno preko e-prijavnice, ki se nahaja na tej povezavi .
Vse, ki se bodo prijavili, pričakujejo na webinarju (vodijo listo prisotnosti).
Število mest je omejeno.
Vaša prijava je zabeležena, ko prejmete nekaj minut po prijavi na vpisan e-naslov njihovo povratno sporočilo.
Ostale webinarje na temo starševstva si lahko ogledate na tej povezavi.
Koordinator programa je:
Adi Žabkar
Tel.št.. 069 641 145
vzgoja-otrok.net
Veseli bomo, če bo informacija komu izmed staršev prišla prav in se boste udeležili webinarja.
Lep pozdrav,
Svetovalna služba