DigComp PP
Namen projekta DigComp PP je razviti in implementirati prilagojene programe, ki bodo izboljšali digitalne veščine učencev s posebnimi potrebami. S tem bodo učenci bolje pripravljeni na izzive digitalne dobe, kar jim bo omogočilo enakopravnejše sodelovanje v digitalni družbi. Uvedba novih, prilagojenih učnih metod in tehnologij bo prispevala k boljšim učnim rezultatom in večji vključenosti učencev s posebnimi potrebami v učni proces.
Projekt vključuje tudi izobraževanje in usposabljanje učiteljev ter drugih strokovnih delavcev za učinkovito uporabo novih digitalnih orodij in metodologij. Tako bodo lahko bolje podpirali učence s posebnimi potrebami. V okviru projekta bodo razviti in implementirani prilagojeni izobraževalni programi, ki bodo vključevali sodobna digitalna orodja in vsebine, posebej prilagojene potrebam učencev s posebnimi potrebami.
![]() |
![]() |
![]() |
PRISPEVKI
Teden dejavnosti DigComp 2.2 v inovativnih oddelkihV tednu od 22. do 25. aprila 2025 je na naši šoli potekalteden dejavnosti DigComp 2.2. Učenci iz inovativnih oddelkov so sodelovali v štirih zanimivih in poučnih delavnicah, s katerimi smo skupaj krepili digitalno pismenost, ustvarjalnost in varno rabo tehnologije.... RAZVIJANJE DIGITALNIH KOMPETENCV okviru projekta DIGCOMP 2.2 naši učenci s posebnimi potrebami aktivno razvijajo digitalne kompetence in vsak teden z navdušenjem spoznavajo nove vsebine o spletu ter njegovi varni in odgovorni rabi. S pomočjo prilagojenih učnih vsebin, praktičnih nalog in... DIGITALNO RAZISKOVANJEŠesti razredi so se odpravili v šolo v naravi, na Debeli rtič. Preden so odpotovali, so pri uri računalništva spoznavali kraj, kamor se odpravljajo. Na svoje maile so dobili povezavo do kviza. Najprej so si ogledali video posnetek na youtubu, nato pa so morali... Začeli smo z izvajanjem projekta DigComp 2.2!Z veseljem sporočamo, da smo uspešno pričeli z izvajanjem projekta DigComp 2.2, ki učencem omogoča razvijanje in poglabljanje digitalnih kompetenc na zanimiv, interaktiven in sodoben način. Že ob prvih dejavnostih smo opazili veliko navdušenje med učenci – aktivnosti... Projekt DigComp PPNaš center se je vključil v projekt Digitalne kompetenceza področje posebnih potreb (DigComp PP). Namen projekta DigComp PP je razviti in implementirati prilagojene programe, ki bodo izboljšali digitalne veščine učencev s posebnimi potrebami. S tem bodo učenci bolje... |
ASPnet mreža UNESCU pridruženih šol
Slovenska mreža ASPnet je članica mednarodne UNESCO Associated Schools Network, vanjo pa je vključenih več kot 100 vzgojno-izobraževalnih zavodov
Kot kandidatka za članico ASPnet mreže UNESCU pridruženih šol bomo v šolskem letu 2024/2025 spoštovali pravila, ki smo se jim zavezali in v organizacijo, učne ure, projekte vključevali vrednote in pravila, ki so zapisani v Ustavi UNESCO in Ustanovni listini Združenih narodov.
![]() |
![]() |
![]() |
UNESCO tim v Centru Gustava Šiliha Maribor:
- Helena Lorbek, koordinatorica
- Tonja Lorbek, namestnica koordinatorice
- Simona Centner Lilek, članica
- Sandra Sep, članica
- Katja Roškar, članica
- Anja Čubrić, članica
PREDSTAVITVENI VIDEO
PRISPEVKI
V okviru UNESCO dejavnosti smo se učenci 7.c NIS, 2.B PP in 2.F PP odpravili na posebno druženje s starostniki iz doma Danice Vogrinec, enota Tabor. Skupaj smo preživeli dan, poln topline, smeha in iskrene bližine. 💛 Učenci so za starostnike pripravili kratek... Danes je bil prav poseben dan! Učenci 7.c NIS, 2.B PP in 2.F PP smo se povezali v duhu UNESCO vrednot in skupaj raziskovali čudoviti svet vode. 💦 Skozi različne poskuse z vodo smo odkrivali njene lastnosti, preizkušali, kako se vede v različnih pogojih, in se ob tem... V sklopu naših UNESCO druženj smo učenci 7.c NIS, 2.B PP in 2.F PP povabili na obisk starostnike iz doma Danice Vogrinec, enota Tabor. Skupaj smo preživeli čudovit in srčen dopoldan, poln topline in prijetnih pogovorov. ☀️ Stanovalci doma so nam prebrali pravljico o... Učenci 7.c NIS, 2.B PP in 2.F PP smo se ponovno povezali v sklopu UNESCO druženj – tokrat v prav posebnem, pustnem vzdušju! 😄 Najprej smo skupaj ustvarjali pisane pustne maske, pri tem pa pokazali veliko ustvarjalnosti, domišljije in dobre volje. 🎨✂️Z maskami smo se... Naša šola res ni najnovejša, nima najsodobnejše opreme, ampak ima SRCE. ❤️ In to so naši učitelji. Tisti, ki vsak dan predajajo svoje znanje, izkušnje, zaupajo, spoštujejo, motivirajo, kažejo pot. Tisti, ki znajo drugače...za naše drugačne učence. Tisti, ki vedno...
🌟🤝 UNESCO druženje – ko se srce dotakne srca 🤝🌟
🌍💧 UNESCO druženje – raziskujemo svet vode! 💧🌍
🧡👵👦 UNESCO druženje – ko se preteklost sreča s sedanjostjo 👦👵🧡
🎭🌈 UNESCO druženje v pustnem duhu! 🌈🎭
Svetovni dan učiteljev 🧑🏫
VKLJUČUJOČA ŠOLA
Pod okriljem Zavoda za šolstvo RS deluje razvojni tim našega Centra, ki tokrat pozornost usmerja k razvijanju t. i. Vključujoče šole. Gre za dejavnosti, pri katerih smo posebej pozorni na zagotavljanje spodbudnega fizičnega, socialnega, didaktičnega in kurikularnega učnega okolja.
Poudarek je na medsebojnem povezovanju strokovnih delavcev, ki smo sicer zaposleni v različnih programih vzgoje in izobraževanja. Z izmenjavo izkušenj in idej skušamo raziskovati lastno delo ter prispevati k razvijanju uspešnih pedagoških praks, ki upoštevajo tako individualnost naših učencev, kakor tudi spodbujajo med vrstniško sodelovalno učenje.
Projekt smo pričeli s posvečanjem pozornosti oblikovanju fizičnega prostora, k čemur smo povabili tudi učence. Svoje zamisli in predloge so lahko izrazili na različne načine, v skladu z njihovimi zmožnostmi. Nekateri so se o tem pogovarjali, mlajši učenci so postavljali kocke, ki so označevali njihove mize in pripravili model učilnice, pri nekaterih pa smo zgolj opazovali, kako se odzivajo na spremembe in kako pretežno neverbalno pokažejo strinjanje ali nestrinjanje s spremembami.
V zimskem času smo raziskovali socialno področje in našo komunikacijo z učenci. Spraševali smo se, koliko časa počakamo na njihov odgovor, v kakšni meri jih vključujemo k sooblikovanju pouka, koliko priložnosti omogočamo, da se lahko učijo drug od drugega …
V tretjem sklopu smo raziskovali učinke formativnega spremljanja pri našem pouku. Pogovarjali smo se o številnih prednostih, ki jih po nekajletni uporabi opažamo. Spregovorili pa smo tudi o izzivih in vprašanjih, ki se nam porajajo.
V zadnjem delu šolskega leta pozornost namenjamo lastnim spoznanjem ter temu, kar smo se naučili ob izmenjavi mnenj in različnih konkretnih praks ter pristopov.
Ob koncu šolskega leta pogled upiramo v prihodnje šolsko leto ter načrtujemo strategijo širitve spodbud in delitve spoznanj v okviru kolektiva našega Centra ter širše.
Članice tima Vključujoča šola
VEČ INFORMACIJ
ERAMSUS+ projekt MOZAIK: Povezani v različnosti
Projekt MOZAIK: Povezani v različnosti (MOSAIC: United in diversity) je Erasmus+ K122 projekt, ki spada v sklop Mobilnosti osebja in učencev v splošnem šolskem izobraževanju za neakreditirane institucije.
Projekt traja od 1. 11. 2024 do 30. 4. 2026 (18 mesecev).
Vsebina projekta MOZAIK: Povezani v različnosti naslavlja izzive poučevanja učencev priseljencev s posebnimi potrebami in učencev Romov s posebnimi potrebami. S projektnimi aktivnostmi se želimo naučiti premoščati jezikovne in kulturne razlike do katerih prihaja. Prav tako želimo pridobiti nova znanja za uspešno vključevanje učencev priseljencev in Romov s posebnimi potrebami, omogočiti mednarodne izkušnje osebam s posebnimi potrebami in povezovanje učencev različnih narodnosti in s tem večje spoštovanje različnih kultur. Kot posledico projekta pričakujemo, da se bo povišala motivacija učencev za redno obiskovanje pouka, povezanost med učenci in razumevanje pomena raznolikosti kultur. Pričakujemo, da bodo strokovni delavci pridobili vpogled v primere dobre prakse poučevanja učencev priseljencev in Romov v tujini, ki jih bodo uspešno prenesli v prakso in med sodelavce. Želimo postati primer dobre prakse vključevanja in spodbujanja multikulturnosti v šoli in znanje širiti na regionalnem in nacionalnem nivoju.
V sklopu projekta bo izvedenih pet mobilnosti, in sicer tri mobilnosti učencev (v Španijo, Slovaško in Latvijo) in dve mobilnosti osebja (v Italijo in na Malto). V šolskem letu 2024/2025 imamo načrtovane tri mobilnosti: dve mobilnosti učencev – v Španijo in na Slovaško ter obisk tečaja za dva zaposlena v Italiji. Opravljene aktivnosti, izkušnje in pridobljeno znanje bodo predstavili na šolskem radiu, šolski skupnosti, pedagoški konferenci, znotraj aktivov oziroma strokovnih skupin, na socialnih omrežjih, itd.
Nuša Mlaker, koordinatorica projekta
![]() |
![]() |
PRISPEVKI ERASMUS+ MOZAIK
V soboto smo se skupina štirih učiteljev in sedmih učencev odpravili na dolgo pot, ki nas je vodila vse do Barcelone, drugega največjega mesta v Španiji. V nedeljo, ob 1.30 zjutraj, smo se izpred šole odpeljali do dunajskega letališča, od koder smo z letalom direktno... Udeležba na tečaju v Palermu: »Intercultural learning and cultural diversity in the classroom« Sandra Sep in Janko Stergar sva se v Palermu na Siciliji v okviru projekta ERAMSUS+ PROJEKT MOZAIK: POVEZANI V RAZLIČNOSTI udeležila tečaja na Erasmus Learning...
ERASMUS + MOZAIK: ŠPANIJA
ERASMUS + MOZAIK : PALERMO
Tedni vseživljenjskega učenja
Naš Center sodeluje pri projektu TEDNI VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA
Tedni vseživljenjskega učenja (TVU) so najvidnejša promocijska kampanja na področju izobraževanja in učenja v Sloveniji. Projekt usklajuje Andragoški center Slovenije, naš območni koordinator je Izobraževalni zavod Cogitamus. Projekt se izvaja v sodelovanju s stotinami ustanov, skupin in posameznikov po vsej državi pa tudi onkraj naših meja.
Z njim opozarjamo na vseprisotnost pa tudi pomembnost učenja – v vseh življenjskih obdobjih in za vse vloge, ki jih posameznik v svojem življenju prevzema kot posameznik, udeleženec na trgu dela ter član različnih skupnosti.
Vsi, ki projekt soustvarjamo, bodisi v vlogi izvajalcev prireditev bodisi kot udeleženci, prispevamo k udejanjanju slogana:
‘Slovenija, učeča se dežela’.
TVU je član mednarodnega gibanja festivalov učenja.
Več informacij o projektu in seznam vseh letošnjih prireditev najdete na tej povezavi.
Koordinatorica TVU na naši šoli je Staša Šipek.
Zdrava šola
Naša šola je že od leta 1997 vključena v mednarodni projekt Slovenske mreže zdravih šol.
Program Zdrave šole vključuje 3 bistvene komponente:
- pouk o zdravju oz. zdravem načinu življenja, ki je integriran v ostale predmete
- prikrit učni načrt (življenje na šoli podpira, omogoča, spodbuja zdravje; pravila, klima, medosebni odnosi, organizacija prehrane, interesnih dejavnosti, projekti,…)
- sodelovanje s starši, zdravstveno in drugimi specializirani službami, z lokalno skupnostjo.
Kot Zdrava šola skušamo vplivati na zdrav način življenja vseh, ki hodijo v šolo. To lahko dosežemo tako, da razvijamo različne možnosti za zdravo življenje. Vsem omogočamo in jih spodbujamo, da vplivajo na svoje (telesno, duševno, socialno in okoljsko) zdravje. Pri tem nam je v oporo 12 ciljev Evropske mreže zdravih šol, katere si močno prizadevamo izpolnjevati.
V letošnjem šolskem letu je rdeča nit projekta ZA VARNO IN VKLJUČUJOČE ŠOLSKO OKOLJE, čemur se bomo tem bolj poskušali približati in realizirati s pomočjo najrazličnejših dejavnosti in aktivnosti skozi vso šolsko leto.
DAN ZDRAVE ŠOLE
16.11.2018 je naša šola 1. obeležila ˝Dan zdrave šole˝.
Jutro se je pričelo s slovenskim tradicionalnim zajtrkom, kjer so učenci zaužili tipične slovenske jedi lokalnega izvora. Tudi ostala hrana na njihovem jedilniku je bila ta dan lokalnega in v glavnem ekološkega izvora. Med odmori nas je spremljala umirjena glasba, ki smo jo izkoristili za aktiven odmor, sproščanje ali le počitek. Večina učencev je na ta dan imela dan dejavnosti, katerega tematika je bila zdrav življenjski slog. Izdelki, ki so nastali v okviru delavnic, so bili razstavljeni pred jedilnico. Za naše dobro psihično in fizično stanje pa so, kot zmeraj, poskrbele naše svetovalne in zdravstvene delavke.
![]() |
![]() |
![]() |
Vodja tima
✍️ Maja Kaiser Lenhart